نمایشگاه تهران 6 تا 9 مرداد
نمایشگاه تهران 

تا 10 سال پیش شاید کمتر کسی تصور می کرد که خرید های اینترنتی تا این حد همه گیر شوند و مردم برای خرید مایحتاج خود به استفاده از اینترنت بپردازند. امروزه اما فرهنگ خرید اینترنتی برای بسیاری از محصولات همه گیر شده است. دامنه کسب و کارهای آنلاین نیز گسترش بیشتری پیدا کرده و حتی به بازار ابزارآلات ساختمانی هم رسیده است.

فعالان حوزه ساختمان روزی را هم تصور نمی کردند که افراد برای خرید لوازم مورد نیاز ساختمانی به استفاده از اینترنت بپردازند. اما امروز همانند دیگر حرفه ها می توانید برای خرید شیرآلات بهداشتی ساختمانی و دیگر وسایل مورد نیاز خود به خرید اینترنتی بپردازید. در ادامه با راهنمای خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکات در خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی

وقتی حرف از خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی به میان می آید، قضیه دیگر مشابه با خرید مواد غذایی، کتاب و یا لباس و کفش نیست. علاوه بر آنکه باید به جنبه های زیبایی کار توجه داشته باشید، مشخصات فنی و اطلاعات تخصصی نیز جای خود را در میان اطلاعات خرید باز می کند.

پس خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی خیلی هم ساده نیست، اگر اطلاعات مناسبی نداشته باشید. تنوع سبک ها، مواد اولیه، انواع آبکاری ها و تنوع قیمتی از جمله مواردی است که به راحتی شما را گمراه خواهد کرد. پیشنهاد می کنیم در خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی به موارد زیر دقت ویژه داشته باشید:

زیبایی تنها ملاک در خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی نیست!

طراحی، کیفیت آبکاری و پرداخت خوب بدنه شیرآلات از جمله مهم‌ترین عوامل اثر گذار در ظاهر محصول انتخابی شماست. اما تنها زیبایی محصول برای خرید آن کافی نیست. این روزها در هر چیزی می توان جنس تقلبی و بی کیفیت تولید کرد.

توصیه می‌کنیم در حین خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی به اطلاعات ذکر شده در بخش کنترل کیفی محصول مراجعه کنید. معمولاً تمام محصولات دارای آبکاری هستند و ضخامت خاصی از نیکل و کروم بر روی آن‌ها قرار می گیرد. همچنین در بخش کنترل کیفی آزمایش‌های دقیقی نیز بر روی محصولات انجام می شود تا سلامت و کیفیت محصول تأیید شود.

از دیگر عواملی که به راحتی می‌توانید به بررسی آن بپردازید، کیفیت آبکاری محصول است. کیفیت آبکاری به خوبی در نور قابل تشخیص و تعیین است. زمانی که از محصولات برای قرار دادن در وب‌سایت عکاسی می شود شرایط وجود نور کافی نیز به خوبی رعایت می شود. پس حتی با وجود انواع تغییرات در عکس ها هنوز هم می توانید به تفاوت درجه آبکاری در محصولات پی ببرید.

به استاندارد مواد تولیدی شیرآلات دقت کنید

معمولاً ماده که بیشترین استفاده برای تولید شیرآلات در کشور را دارد، آلیاژ شمش برنج است. بر اساس استاندارد های تعریف شده در ایران نیز 60 درصد از این شمش مس بوده و باقی عناصر تشکیل دهنده اش روی و فلزهای مجاز است. سرب از دیگر فلزهای مورد استفاده در تولید شیرآلات بهداشتی ساختمانی است که درصد آن در محصولات نباید بیشتر از 2.5 درصد در هر شمش باشد.

فروشگاه های معتبری که امکان خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی را برای کاربران فراهم می کنند این اطلاعات را هم در اختیار شما قرار می دهند.

به قطعات بکار رفته در شیرآلات دقت کنید

علاوه بر کیفیت مواد مورد استفاده برای تولید شیرآلات، باید به قطعاتی که درون آن‌ها نیز نصب می شود توجه داشته باشید. منظور از این قطعات همان لوازمی است که در اصلاح به آن «مغزی شیر» می گویند. قطعات مورد استفاده در شیرآلات هم دارای بخش های فلزی و هم دارای بخش های پلاستیکی اند. برای مثال سوپاپ، واشر و پیچ و مهره های به کاررفته در شیرآلات ساختمانی نیز باید دارای کیفیت لازم باشند.

همچنین در حین خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی به کیفیت ماشین‌کاری و تراشی کاری محصول نیز دقت کنید. چنین اطلاعاتی نیز در معرفی محصول باید در اختیار شما قرار بگیرید تا به راحتی بتوانید برای خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی ساختمانی اقدام کنید.

جنس بدنه و اتصالات را به خوبی بررسی کنید

برای تولید شیرآلات بهداشتی و آبکاری اتصالات و بدنه آن‌ها به استفاده از عناصر و آلیاژ های مختلفی پرداخته می شود. از جمله این موارد می توانیم به کروم، نیکل، نیکل براق، برنز جلا دیده، فولاد سفید، سیاه و ضد زنگ اشاره کنیم.

تمام مواد مورد استفاده کاربردی هستند اما باید به نوع استاندارد و کیفیت و ماندگاری آن‌ها نیز توجه داشته باشید. همچنین به محل و کاربرد شیر توجه داشته باشید. برای مثال شیرآلات مورد استفاده در حمام بیشتر در معرض رطوبت هستند تا شیرآلاتی که در آشپزخانه استفاده می کنید.

اگر شیرآلات با آبکاری مناسبی را انتخاب نکنید به زودی در معرض رطوبت زیاد و آب کدر شده و جلای ابتدایی خود را از دست می دهند. پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی تمام محصولات و قطعات مورد نیاز خود را از یک سایت و از یک برند تهیه کنید. با انجام چنین کاری از کیفیت مواد مورد استفاده اطمینان لازم را خواهد داشت و شاید تخفیف هایی نیز در خرید اینترنتی خود به دست بیاورید.

سبک طراحی شیرآلات اهمیت بالایی دارد

سبک طراحی خانه شما یکی دیگر از معیارهایی است که در زمان خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال آشپزخانه ای پر زرق و برق دارید یا خانه تا سبکی کلاسیک دارد؟ همان‌قدر که طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها دارای تفاوت های بسیاری است، در تولید شیرآلات ساختمانی نیز تفاوت های زیادی در نظر گرفته می شود.

نمایشگاه بین المللی مشهد 16 الی 19 بهمن 97 | شیرآلات بهداشتی | شیرآلات
نمایشگاه بین المللی مشهد 

از مدل های ساده گرفته تا شیرآلات با خطوط منظم، زاویه دار، اهرمی و… مدل های مختلفی است که در تولید شیرهای بهداشتی مورد استفاده قرار دارد. پس حتماً در وهله اول سبک ساختاری و معماری خانه خود را در نظر بگیرید و در گام بعدی به انتخاب شیرآلات بپردازید.

قیمت محصولات مختلف را بررسی کنید

از هرچه بگذریم، سخن دوست خوش تر است! همیشه در هر خریدی قیمت محصول یکی از مهمترین عواملی است که باعث می شود شما کالایی را خریداری کنید و یا کلاً از خرید آن منصرف شوید. در بیشتر شیرآلات ساختمانی کارتریج، قطعات داخلی و مغزی به کار می رود.

معمولاً شیرهایی که مغزی های سرامیکی. مواد پایه استیل دارند در مقایسه با انواع پلاستیکی دارای دارای دوام بیشتر و قیمت بالاتری هستند. شاید انتخاب شما نوع پلاستیکی باشد اما به این نکته هم توجه کنید که شیرآلات خریداری شده در صورتیکه کیفیت مناسبی داشته باشند شاید تا ده ها سال مورد استفاده باشند

خرید محصولات باکیفیت و صرف کمی هزینه بیشتر هزینه های نگهداری بعدی را به خوبی کاهش خواهد داد. استفاده از قطعات یاد شده در تولید شیرآلات بهداشتی علاوه بر اینکه باید کیفیت مناسبی داشته باشند، در صورتی که به درستی تولید شده باشند در وزن استاندارد محصول نیز مؤثر اند. یک شیر بهداشتی ساختمانی بیش از اندازه سنگین نیست.

مزایا و معایب محصولات مختلف را بررسی کنید

در حین مراجعه به وب‌سایت‌های فروشگاهی برای خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی حتماً به راحتی متوجه تنوع محصولات خواهید شد. برای مثال در شیرآلات بهداشتی آشپزخانه انواع شیرهایی خواهید دید که یا متصل به سینک هستند و یا قابل نصب بر روی کابینت می باشند.

بهترین مزیت استفاده از شیرهای متصل به سینک این است که به راحتی قابل تعویض و یا تغییر برای بهبود دکوراسیون داخلی خانه هستند. اما زمانی که به استفاده از چنین شیرهایی بپردازید، آپشن های کمتر و محدود تری قابل استفاده بر روی سینک ظرف‌شویی خواهند بود.

در آن سوی قضیه شیرهای رو کابینتی که به صورت مستقیم بر روی کانتر نصب می شوند نیاز به ایجاد هیچ‌گونه حفره و یا بریدگی بر روی سینک ندارند. استفاده از چنین شیرهایی برای آشپزخانه های امروزی بیشتر توصیه می شود. اما معایب این نوع شیرها هم اشغال فضای بالای کانتر و یا ایجاد آلودگی در فضای بین شیر و سینک هستند. پس در حین خرید اینترنتی به معایب و مزایای محصول نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

طراحی شیرآلات مهم‌ترین عامل در خرید اینترنتی است

شیرهای بهداشتی معمولاً دارای طراحی های متفاوتی هستند که کاربری های مختلفی هم ایجاد می کنند. شیرآلات با توجه به کاربردی که دارند دارای طراحی های خاص خود نیز هستند. برای مثال طراحی شیرآلات مورد استفاده در آشپزخانه کاملاً متفاوت با شیرآلاتی است که در حمام و سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

شیرهای پیچی مدت زیادی است که دیگر در بین مردم محبوبیت زیادی ندارند و معمولاً طراحی شیرآلات به مدل های تک اهرمی، دو اهرمی و دست آزاد (سنسور دار یا چشمی) تغییر کرده است. شیر های تک اهرمی معمولاً دارای دسته هایی هستند که به صورت جهت دار چرخش می کنند و باز و بسته شدن آب با حرکت در جهت بالا و پایین فراهم می شود. بزرگ‌ترین مشکل چنین شیرهایی تنظیم دمای آب و تعادل در بین آب گرم و سرد است.

نمایشگاه بین المللی مشهد 16 الی 19 بهمن 97 | شیرآلات بهداشتی | شیرآلات
نمایشگاه بین المللی

شیرهای دو اهرمی در آن سوی قضیه برای آب گرم و سرد دستگیره های متفاوتی دارند و می توانید برای تنظیم دما آب از هر دو دسته استفاده کنید. شیرهای سنسور دار نیز نوع دیگری از شیرآلات محبوب در بین مردم هستند. البته این نوع شیرها محدودیت های زیادی را برای شما ایجاد می کنند. مثلاً امکان تنظیم دما با استفاده از شیرهای لمسی یا سنسوری وجود ندارد. همواره نیازمند تعویض باتری هستند تا به خوبی کار کنند و سنسور های حساسی هم دارند.

اگر شیرآلات موجود در بازار را به لحاظ ساختار فنی آن‌ها مورد بررسی قرار دهیم شامل دو بخش مختلف دسته یا اهرم و قیمت داخلی که به نام کارتریج شناخته می شود تقسیم بندی می شوند. پیش از خرید اینترنتی و با توجه به نکاتی که در پیش عنوان شد به بررسی محصول و قطعات استفاده شده در کارتریج بپردازید. همچنین از ضمانت نامه و خدمات پس از فروش شرکت مربوطه اطمینان حاصل کنید چرا که اگر کارتریج و یا بخشی دیگر از شیر آلات خراب شد نیازی به عوض کردن کل شیر نداشته باشید.

در حین خرید اینترنتی شیرآلات بهداشتی حتماً به نوع طراحی و جزئیات آن نیز توجه داشته باشید. ترجیحاً توصیه می کنیم که برای خرید شیرآلات به استفاده از شیرآلات اهرمی به چشم انتخابی منطقی تر و بهتر نگاه کنید. شیرهای اهرمی در کاهش مصرف آب نیز تأثیر قابل توجهی دارند.

درج کنیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 17 =

نیاز به راهنمایی دارید؟آنلاین هستم