شیرآلات بهداشتی مرغوب |شیرآلات | شیرآلات بهداشتی | شیرآلات بهداشتی فیروزه | شیرآلات مدرن

شیرآلات بهداشتی مرغوب

کلمه شیر از کجا آمد ؟

شیرآلات بهداشتی مرغوب :اگر کسی به تازگی با زبان شیرین فارسی آشنا شده ، شاید تا مدت ها اندر کفِ واژه ساده «شیر» بماند!! و نتواند فرق میان شیر جنگل، شیر خوردنی و شیر آب خانگی را تشخیص بدهد. با این حال، صحبت این نوشتار فقط درباره شیر آب می باشد. البته دلیل آن که چرا به سرلوله آب، «شیر» می گویند خودش حکایتی می باشد. بنابر داستان های شفاهی نقل شده از مردم قدیم، سال های خیلی دور، تهرانی ها آب لوله کشی نداشتند و از چاه های مخصوص در هر منطقه استفاده می کردند.

شیرآلات بهداشتی مرغوب

هر چاه نیز برای خودش صاحبی داشت بسی اسم و رسم دار، که از قضا یکی از این مالکان بچه دار نمی شد. گفته می شود که او نذر کرد اگر خدا فرزندی به وی بدهد، از خارج مهندس بیاورد تا آب را برای مردم لوله کشی کند. پس زمانی که  حاجت گرفت، سر قولش ایستاد و چند نفر اتریشی را برای این موضوع به ایران آورد.

شیرآلات بهداشتی مرغوب

این مهندسان نیز بنابر رسم کشور خودشان، سر لوله خروجی آب را به شکل کله شیر (سلطان جنگل) طراحی کردند. مردم که از این مجسمه خوششان آمده بود، آن را به نمادی در گفتار عامیانه تبدیل کردند: «…می رویم از سرِ شیر، آب بیاوریم…» و همین طور تا امروز ادامه یافت و شد: «شیر آب». البته شکل و شمایلش به همان صورت نماند. این روزها، تنوع در طرح، رنگ و نحوه کارکرد شیرهای آب به قدری گسترده شده است که خریدار بایستی کلی وقت بگذارد و بازار را گز کند تا بتواند یک انتخاب مناسب داشته باشد. پس دخل و خرج برای کم کردن بخشی از این زحمت، در بازار شیرآلات گشت و گذاری کرده است…

 

شیرآلات بهداشتی جزئی جدا نشدنی از دکوراسیون هر خانه ای می باشد. شاید سینک و شیر ظرفشویی را بتوان مرکز ثقل هر آشپزخانه ای حساب کرد. در مورد سرویس بهداشتی و حمام نیز همین طور می باشد. شیرآلات  در دکوراسیون همه این موارد نقشی پررنگ نیزدارند. اولین شیرهای اهرمی تولید شده در ایران همه ظاهری یکسان داشتند و شاید تنها تفاوت در شکل دستگیره آنها بود.

وقتی که به مرور استفاده از شیرآلات اهرمی رواج یافت، تولیدکنندگان به فکر تولید محصولات با تنوع بیشتر افتادند.  رفته رفته تنوع مدل های موجود در بازار فزونی گرفت. امروزه برای انتخاب شیرآلات محصولات بسیار متنوعی در بازار یافت می شود. برای انتخاب شیرآلات سرویس های بهداشتی باید به چند نکته مهم از منظر دکوراسیون داخلی توجه کنید:

اندازه شیرآلات بهداشتی:

شیرآلات را متناسب با ابعاد سرویس بهداشتی منزلتان انتخاب کنید. یک شیر گرانقیمت با جثه بزرگ در یک دستشویی کوچک فضا را تنگ و ناهمگون نشان می دهد. برعکس این قضیه نیز صادق است. استفاده از یک شیر کوچک برای یک فضای بزرگ نمای زیبایی برای شما به ارمغان نخواهد آورد. انتخاب شیرآلاتی با سایز مناسب به زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل شماخواهد افزود.

شکل هندسی شیرآلات بهداشتی:

شما انتخاب های بسیار زیادی بر اساس شکل هندسی شیرآلات دارید: سطح های صاف و فلت، سطوح استوانه ای، منشور های سه ضلعی، طرح های منحنی و ترکیب های این اشکال انتخاب های گسترده ای را در اختیار شما می گذارد و شما می توانید با توجه به ابعاد و طرح و رنگ سرویس بهداشتی منزلتان، مدلی را که انطباق بیشتری با دکوراسیون مورد پسند شما دارد انتخاب کنید. در انتخاب شیرآلات به شکل ظاهری کاسه دستشویی و روکار و یا توکار بودن آن نیز حتما و حتما توجه کنید.

رنگ شیرآلات بهداشتی:

پوشش اصلی شیرآلات بهداشتی از نیکل و کروم تشکیل شده ، رنگ نقره ای شیرآلات در واقع رنگ لایه نیکل روی آن  می باشد که طبق استاندارد ایران باید حداقل ده میکرون ضخامت داشته باشد.فلز نیکل در برابر هوا ناپایدار بوده و در ترکیب با اکسیژن موجود در هوا سریعا اکسید شده و رنگ آن تغییر می کند. به همین جهت برای حفاظت از فلز نیکل، لایه از فلز کروم بر روی آن قرار داده می شود. یکی دیگر از پوشش های مرسوم این روز های شیرآلات، رنگ های الکترو استاتیک و الکترو فورتیک می باشد.

تنوع رنگ های جدید شیرآلات دست طراحان دکوراسیون داخلی را کاملا باز کرده است. اکنون شما می توانید شیرآلاتی به رنگ سفید در سرویس های بهداشتی خود نیز داشته باشید.حتی رنگ های غیر متعارف مانند نارنجی و سبز و قرمز هم به صورت سفارشی قابل تولید می باشد.

درج کنیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

نیاز به راهنمایی دارید؟آنلاین هستم