متعلقات شیرآلات بهداشتی | شیرآلات بهداشتی | شیرآلات | شیرآلات بهداشتی فیروزه | شیرآلات بهداشتی استاندارد

لوازم جانبی شیر آلات در واقع کالاهایی واسطه ای هستند که امکان استفاده از انواع شیر (حمام و توالت) و سردوش را برایمان فراهم می سازند. به عنوان مثال شیر توالت بدون شیلنگ آفتابه که یک کالای واسطه ای است، کاربردی نخواهد داشت.

لوازم جانبی شیر آلات با رنگ بندی متنوعی از جمله استیل، مشکی و طلایی تولید می شوند. در خرید این محصولات نیز مانند سایر کالاهای در ارتباط با آب، جنس و مقاومت آن ها در برابر زنگ زدگی اهمیت دارد. اکثر تولید کنندگان شیر آلات بهداشتی از جمله راسان و کی دبلیو سی، لوازم جانبی آن ها را نیز عرضه می کنند.

متعلقات نقش بسیار مهمی در ارتفاع نصب و تعویض شیرآلات دارند . در صورت غیراستاندارد بودن لوازم جانبی محصولات ممکن است در نصب آن ها مشکل ایجاد شود.

متعلقات شیرآلات ایرانی

ایران به دلیل تحریم بودن امکان واردات بسیاری از لوازم یدکی شیرآلات را ندارد بنابراین شما می توانید از نمونه های داخلی این محصولات استفاده کنید اما در انتخاب این محصولات بسیار دقت کنید و لوازم استاندارد را خریداری کنید.

تیوپ شیلنگ ها EPDM

 

تا چند سال پیش، بسیاری از کارخانه‌ها در دنیا برای ساخت تیوپ شیلنگ‌ها از ماده‌ای استفاده می‌کردند که به‌اختصار «ای‌پی‌دی‌ام» (EPDM) نامیده می‌شود، این ماده از ترکیبات پلیمری با پایه لاستیک (Rubber) ساخته می‌شود و به همین دلیل، در مجاورت با هوا زود اکسید و فاسد می‌شود و دوام آن کاهش می‌یابد.

از طرفی امکان‌پذیر نبودن تولید نوع بی‌خطر این ماده، بسیاری از کشورهای پیشرفته و اروپایی را بر آن داشت تا برای ساخت شیلنگ‌ها از پلی‌اتیلن استفاده کنند. اکنون نیز در استانداردهای جدید، اصرار بر ساخت شیلنگ‌ها از پلی‌اتیلن می باشد زیرا ماده‌ای غیر تاثیرگذار است و به همین دلیل بسیاری از لوازم بهداشتی از آن ساخته  شده است.

پلی اتین PEX

پلی‌اتیلن که در اصطلاح پکس (PEX) گفته می‌شود، در مقابل آب و گرما مقاوم می باشد و هیچ تاثیری در طعم، رنگ، مزه و کیفیت آب ندارد اما «ای‌پی‌دی‌ام» ها باعث تغییر رنگ آب می‌شوند و طعم آب را تلخ می‌کنند. این ماده همچنین در آب، ذرات معلق ایجاد می‌کند و به‌ویژه اگر تاریخ گذشته باشد مواد تشکیل‌دهنده آن به‌راحتی در آب حل  می شوند.

اگر چه تیوپ پلی‌اتیلن برای شیلنگ‌ها توسط چند شرکت داخلی ساخته می‌شود، اما هنوز هم تیوپ‌ ای‌پی‌دی‌‌ام در کشور موجود می باشد که بخش عمده آن از چین وارد می‌شود. این تیوپ‌ها به‌صورت عمده وارد کشور می‌شوند و برای استفاده برش داده شده و با روکش گیس‌بافت فلزی روانه بازار  می گردند.

روکش فلزی گیس بافت شیلنگ ها

روکش فلزی گیس‌بافت شیلنگ‌ها که برای شیرآلات بهداشتی تعبیه می شود نیز  مهم  می باشد. این محصول باید از جنس استینلس استیل (فولاد ضدزنگ) باشد اما بسیاری از شیلنگ‌ها دارای جنس استیل  نمی باشند. تستی در این زمینه وجود دارد به این گونه که این روکش‌ها 200 ساعت تحت آزمون خوردگی قرار می‌گیرند و چنانچه استیل نباشند، در آنها خوردگی ایجاد  می گردد.

از آنجایی که شیلنگ‌ها دائما در معرض فشار آب می باشند، باید مهره‌ها، اتصالات و پرس آنها طوری باشد که تحمل این فشارها را داشته باشند در غیر این صورت مقاومت خود را از دست می‌دهند .

درج کنیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =

نیاز به راهنمایی دارید؟آنلاین هستم