شیرآلات | شیرآلات بهداشتی | شیرآلات فیروزه | جنس مناسب شیرآلات بهداشتی را بشناسیم

با توجه به پیشرفت شیرآلات اگر جنس و انواع شیرآلات بهداشتی را بشناسیم می توانیم انتخاب بهتری داشته باشیم. شما می توانید با آشنایی بیشتر با انواع شیرآلات و جنس آن ها محصول مورد نظر خود را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. به دلیل استفاده مکرر و روزانه از شیرآلات, در صورت استفاده از شیر نامناسب ممکن است مجبور به تعویض آن شوید .

جنس و انواع شیرآلات بهداشتی را بشناسیم

  به‌طور کلی شیرآلات بهداشتی دارای دو بخش عمده یعنی پوسته داخلی (پایه اصلی شیر) و پوشش خارجی می باشند که در بخش داخلی تولیدکنندگان با توجه به سفارش‌هایی که دارند معمولا از  آلیاژ برنج یا سرب خشک استفاده می‌کنند.

این در حالی می باشد که رعایت مسائل بهداشتی باعث شده اکثر تولیدکنندگان امروزه از خیر سرب خشک گذشته و بیشتر به استفاده از آلیاژ برنج فکر کنند، چون سرب در صورتی که آبکاری شیر بخوبی انجام نشود, به مرور زمان در آب حل می‌شود و آلودگی‌های خطرناکی را برای افراد ایجاد می‌کند.

در بخش خارجی یا همان پوشش خارجی شیرهای ساختمانی نیز که توجه اکثر ما را به خود جلب می‌کند، معمولا کارخانه‌ها از فلزاتی همچون برنج، برنز، مس یا استیل استفاده می‌کنند که معمول‌ترین نوع آبکاری استیل می باشد و دیگر فلزات برای سفارش‌های خاص و منحصربه‌فرد استفاده می‌شوند.

شیرآلات اهرمی برای کدام فضا مناسب می باشد؟

شاید با شنیدن یا خواندن نام شیرآلات بهداشتی، ابتدای مطلب همان فلکه‌های معروف و نوستالژیک قرمز و آبی رنگ دوران کودکی را به خاطر آورده باشیم، اما مدت‌ها می باشد که حتی در دورافتاده‌ترین مناطق کشورمان از این نوع شیر کمتر خبری به گوش می‌رسد و بیشتر مدل‌ها به شیرهای اهرمی اختصاص داده شده اند، چون اگر از بحث بهداشت بالای این‌گونه شیرها بگذریم آنها با کارتریج‌های قابل اطمینانشان توانسته‌اند جای مناسبی میان تقاضای مصرف‌کنندگان برای خود داشته باشند.

این در حالی می باشد که به گفته فروشندگان مراکز عمده شیر‌آلات، شیرهای تک اهرمی با قابلیت جدا شدن سرشیر (شیلنگی) برای سینک آشپزخانه و شیرهای تک اهرمی ایستاده برای روشویی سرویس های بهداشتی استفاده می شوند.

ساده بودن نصب شیرآلات اهرمی از جمله مزیت های این محصولات می باشد. شما می توانید به تنهایی و بدون نیاز به کسی این شیرآلات را نصب کنید. تنها نکته قابل توجه ارتفاع نصب انواع شیرآلات می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

شیرآلات ایستاده

فناوری تولید شیرآلات بهداشتی اگرچه اساسی مشابه گذشته دارد، اما با توجه به طرح‌ها و تقاضای بازار، امروزه بسیار پیشرفته تر شده است. امروزه شیرآلات نقش مهمی را در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایفا می کنند و از اهمیت بالایی برخوردارند .

در گذشته استفاده از شیرآلات ایستاده برای آشپزخانه بسیار رایج بوده است ولی از آنجایی که این محصولات از زیبایی کافی برخوردار نیستند امروزه به ندرت برای آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند .

بنابراین عرف بازار هم‌اکنون این‌گونه می باشد که شیرهای ایستاده دارای کاربردی دو منظوره در بخش‌های مختلف ساختمان می باشند به‌طوری که هم در آشپزخانه کاربرد دارند و هم در روشویی سرویس بهداشتی، اما مدل‌های دیواری معمولا برای سرویس بهداشتی استفاده می شوند و خبری از آنها در تزئینات معمول آشپزخانه‌های مدرن امروزی نیست.

کارشناسان می‌گویند در مدل‌های دیواری با توجه به این‌که محل خروج آب با ارتفاعی زیاد نسبت به سینک ظرفشویی نصب خواهد شد، معمولا مورد استقبال قرار نمی‌گیرند مگر در مواردی خاص.

شیرآلات اتوماتیک برای صرفه جویی بیشتر در مصرف آب

در برخی شیرهای اتوماتیک با استفاده از وبلاتور که هوا را داخل آب کرده و آب را بصورت حباب بیرون می‌ریزد، صرفه جویی بیشتری در مصرف آب صورت می گیرد.البته با نصب سرشیرهای مختلف و ترکیب هوا و آب در انواع دیگر شیرآلات نیز می‌توان مصرف آب را کاهش داد.

اساس کار شیرآلات الکترونیکی بر مبنای ارسال و دریافت نور مادون قرمز می‌باشد یعنی کاملاً الکترونیکی بوده و بدون تماس دست و تنها با قرار دادن دست مصرف کننده در میدان دید سنسورهای مادون قرمز شروع به کار می‌کنند.

همچنین قابلیت استفاده همزمان از برق و باتری را دارند و در صورت قطع برق از باتری استفاده می‌کنند. در صورتی که یک جسم ثابت در مقابل سنسور قرار گیرد بعد از یک مدت زمان مشخص مثلاً ۴۵ ثانیه جریان آب قطع می‌شود.

همچنین جهت صرفه‌جویی در مصرف آب , سرشیرهایی نیز در بازار موجود می باشند که با ترکیب آب و هوا و کنترل جریان خروجی آب و حالت‌های مختلف پاشش می‌توانند تا ۵۰% مصرف آب را کم کنند. این مدل از شیر آلات برای فضاهایی عمومی و روشویی ها بسیار مناسب می باشد.

درج کنیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =

نیاز به راهنمایی دارید؟آنلاین هستم