شیرآلات بهداشتی منزل |  شیرالات | شیرآلات بهداشتی | نصب شیرآلات

تعویض و نصب شیرآلات آشپزخانه بسیار ساده  می باشد و هرکس به راحتی میتواند با یک آموزش ساده این کار را انجام دهد ، پس برای اطلاع از چگونگی نصب شیرآلات بهداشتی منزل با ما همراه باشید.  برای نصب شیر آب روی سینک ، ابتدا نگاهی به تعداد حفره هایی که در نصب شیرآلات بهداشتی بر روی سینک وجود دارد بیندازید .

دقت داشته باشید شیرهای سه حفره ای را نمی توان روی سینک های تک حفره ای نصب کرد ، اما شیرهای تک حفره ای را میتوانیم روی سینک های سه یا چهار حفره ای نصب بکنیم ، در این صورت شما می توانید حفره های اضافه را با استفاده از در پوش های استیل یا کروم بپوشانید و یا از این حفره ها برای نصب وسایل دیگر مانند ظرف مایع ظرفشویی و یا شیر سیستم تصویه آب خانگی استفاده کنید .

وسایل لازم برای نصب شیرآلات بهداشتی منزل

قبل از شروع کار ابتدا یک لیست از وسایل مورد نیاز جهت نصب شیر تهیه کنید که این وسایل شامل موارد زیر می باشد.

ابزار فراهم کننده خطوط آب
بتونه ی لوله کشی پرایمر پی وی سی
سیمان و دریچه های آب
شیرآلات

آموزش نصب شیر آشپزخانه به سینک :

برای شروع کار نصب , ابتدا دریچه های پایینی ( پسیوارها ) را ببندید ، بعد از آن شیر آب را باز کنید تا فشار آب کم شود .بخاطر داشته باشید همیشه قبل از جدا کردن خطوط آب ، از یک سطل یا ظرف بزرگ برای تخلیه آب موجود در خطوط استفاده کنید .در اینجا شما به یک نفر نیاز دارید تا کمک کند و سینک رو نگه داشته و شما به وسیله اچار فرانسه مهره ها را باز کنید سپس شیر قبلی رو از سینک جدا کرده و جرم ها و آلودگی های روی سینک و حفره ها رو کاملا تمیز بکنید .

نکته : به این نکته توجه کنید که حتما دستورالعمل همراه شیرآلات رو مطالعه بکنید , زیرا نحوه ی نصب شیر ها متفاوت می باشد.

 

نصب شیرآلات جدید :

ابتدا قطعات شیرآلات بهداشتی را مونتاژ کنید , سپس صفحه را روی حفره ها در جای خودش قرار دهید . ( در صورتیکه سه حفره روی سینک وجود دارد ) .خطوط آب را درون حفره ها قرار داده و شیر اب رو در جای خود جا گذاری کنید ، سپس براکت یا قلاب و مهره ها رو در زیر سینک نصب کنید .

آموزش نصب شیرهای شلنگ دار

در نصب شیرهای شلنگ دار ، وزنه را از شلنگ رد کرده و شلنگ را به خطوط آب وصل کنید و بعد مهره ها رو بوسیله ی آچار فرانسه طوری محکم کنید , که آبی از آن چکه نکندو در پایان دریچه های آب را باز کنید تا خطوط آب هواگیری شوند ، و جریان برق را وصل بکنید و دوباره هوا دهنده را در جای خود قرار دهید .

 

 نصب شیرهای اهرمی تک دسته

شیرهای اهرمی تک دسته جهت نصب بر روی سینک به یک حفره نیاز دارند . بعد از  پایان کار نصب شیرآلات , شیر را از بالا چک کنید و از اتصال درست آن و لق نبودن شیر آب مطمئن بشوید . شیلنگ های آب سرد و گرم رو به شیر آب متصل کنید و با استفاده از آچار فرانسه آنها رو محکم بکنید .

درج کنیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هفت =

نیاز به راهنمایی دارید؟آنلاین هستم