تمیز کردن شیرآلات بهداشتی | شیرآلات | شیرآلات بهداشتی | شیرآلات | شیرآلات بهداشتی جدید

تمیز کردن شیرآلات بهداشتی بر اساس نوع آبکاری آن ها انجام میشود . شما به راحتی می توانید با چند ترفند خانگی شیرآلات منزل تان را مانند روز اول برق بیاندازید.

شیر آلات بخش مهمی از دکوراسیون خانه را به خود اختصاص می دهند و براق بودن شیرهای آب می تواند نشانه پاکی و تمیزی  باشد. البته دقت داشته باشید که برای تمیز کردن این بخش باید نکات خاصی را نیز رعایت بکنید.

 روش های تمیز کردن شیرآلات بهداشتی

 لکه‌های کوچک سفید روی شیر آب، براقی و شفافیت را از بین می‌برند و دلیل پیدایش این لکه ها  رسوب کردن مواد معدنی موجود در آب روی سطح شیر یا لوله‌های پایین آن میباشد. قبل از هر چیزی پیشنهاد میشود به هیچ عنوان از پاک کننده های اسیدی و شیمیایی نظیر جوهر نمک، وایتکس و سیم های ظرفشویی استفاده  نکنید که باعث از بین رفتن پوشش نیکل شده و شیرآلات را از شرایط ضمانت خارج می کند.

تمیز کردن شیرآلات بهداشتی با محلول آب و صابون

 بهترین راه برای شستشوی شیرآلات استفاده از محلول آب و صابون است که رنگ طبیعی آنها را حفظ می کند و باعث براق شدن  آن ها می شود. بهتر است از اسکاچ های نرم و اسفنجی استفاده کنید تا خطی روی آن ها ایجاد نشود.

 برای جلوگیری از جرم گرفتن شیر آلات شستن پی در پی آن در پایان هر روز و خشک نمودن توسط حوله ای نرم لازم است.

حتی آب خالص هم قادر به پاک کردن شیرآلات می باشد, در صورتی که این شستشو مداوم و روزانه باشد ولی باز هم در صورتی که از مواد شوینده ساده استفاده کنید شاهد نتیجه بهتری میباشید.

تمیز کردن شیرآلات بهداشتی با سرکه سفید

 سرکه (ترجیحاً سفید) یکی از مواد طبیعی می باشد که میتوانید برای پاک کردن شیرآلات از آن استفاده کنید . بسیاری از افراد باتجربه محلول سرکه و آب را بهترین تمیز کننده و براق کننده شیرآلات می دانند. برای پاک کردن این رسوبات یک حوله کاغذی را کاملا به سرکه آغشته بکنید.

حوله کاغذی را دور محل لکه‌ها بپیچید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس لکه‌ها را با استفاده از یک حوله کاغذی خشک به راحتی پاک کنید. فقط توجه داشته باشید که استفاده از سرکه به علت داشتن خاصیت اسیدی می تواند باعث از بین رفتن رنگ شیرآلات برنجی شود.

در صورتی که از شیرهای بی رنگ و معمولی رایج استفاده می‌کنید، می‌توانید با خیال راحت از سرکه به عنوان یک براق کننده قوی برای پاک کردن رسوبات به جای مانده بر روی شیرهای آب استفاده کنید.

نکته بسیار مهم

اگر میخواهید برای تمیز کردن سرویس خود از جوهر نمک استفاده کنید قبل از ریختن جوهر نمک حتما روی شیر را با پلاستیک بپوشانید و بعد از ریختن این ماده سریع محیط را بشویید زیرا گاز و دود جوهر نمک رنگ شیرآلات را کاملا از بین می برد.

درج کنیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =

نیاز به راهنمایی دارید؟آنلاین هستم