تعویض شیرآلات بهداشتی روشویی | شیرآلات بهداشتی | شیرآلات

تعویض شیرآلات بهداشتی روشویی کار سختی نیست و با کمی مطالعه و کسب تجربه به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. شیرهای روشویی یک خروجی دارند و شیر بصورت اهرمی می باشد. از این رو باید روشویی خود را تنها در یک قسمت و بنا بر نیاز سوراخ بکنید.

اگر از همان روشویی قبلی می خواهید استفاده بکنید,  در نظر داشته باشید که سوراخ های قبلی برای نصب این شیرها پهنای لازم را ندارند و باید یا سوراخ را گشاد تر کنید و یا میان روشویی یک سوراخ جدید ایجاد کنید. هر چند توصیه می شود کل روشویی را عوض کنید, اما با خلاقیت خودتان هم می توانید سوراخ های قبلی را با پولک های مخصوص پر کنید.

تعویض شیرآلات بهداشتی روشویی با کیفیت

موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که هر نوع شیرآلاتی ارزش هزینه کردن و خریدن را ندارند. از این رو باید ابتدا نیازهای خانه را برآورد کنید و  بعد از بالا بردن اطلاعات خود در مورد جنس و کیفیت شیرآلات , با در دست داشتن لیست شیرآلات مورد نیاز خود به مغازه مراجعه کنید . در این راه می توانید روی تخصص ما حساب کنید.

نکته دیگر اینکه برخی از مشتریان ما در راستای تغییر در لوله کشی قدیمی ساختمان خود به لوله کشی جدید و با هدف بهینه سازی و استفاده از شیرالات با کیفیت , با مصرف آب کمتر به دنبال تغییر شیرالات خود می باشند. این موضوع اهمیت زیادی دارد که بدانید تغییر در سیستم لوله کشی متناسب با نیازهای فعلی شما انجام شده و به احتمال زیاد لیست شیرآلات مورد نیاز فعلی شما با لیست قبلی تفاوت دارد.

در اجرای لوله کشی جدید احتمال دارد برای شما شیر توالت فرنگی ، شیر پر کن یخچال ، شیر روشویی در حمام و یا شیرهای دیگری در نظر گرفته شده باشد که قبلا در ساختاری های قدیمی وجود نداشته است. بنابر این شناخت نیاز خانه برای تهیه شیرآلات اهمیت زیادی را دارد.

صرف وقت، حوصله و دقت برای تعویض شیرآلات ضروری است.

 علاوه بر نصب شیرآلات بهداشتی به طور معمولی، آنها بر روی دیوار و سینک نیز نصب می شوند.

تعویض مغزی و واشر شیر آب

شیر ها انواع مختلفی دارند که می توانند به دو دسته ی کلی شیر های مخلوط و شیر های اهرمی تقسیم شوند. هر کدام از این انواع شیر ها بسته به نوع و کیفیت شان احتمال دارد که خراب بشوند و چکه کنند که دلیل آن می تواند , پوسیدگی و آسیب مغزی یا واشر شیر باشد. بنابراین لازم است که فورا برای تعمیر و تعویض مغزی و یا واشر شیر آب اقدام شود.

هر چند تعویض واشر و مغزی ممکن است کاری عادی و پیش پا افتاده به نظر بیاید، اما در موقعیت فعلی با خشکسالی هایی که در کشورمان وجود دارد صرفه جویی به هر نحو می تواند از بد تر شدن اوضاع جلو گیری کند. ضمن اینکه چکه کردن شیر به خصوص اگر در داخل ساختمان باشد عموما به مرور زمان ناراحت کننده و آزار دهنده می باشد.

نحوه تعویض شیرآلات روشویی

سعی کنید قبل از شروع کار آب ساختمان را ببندید , اگر چه امروزه بیشتر شیرآلات دارای شیر اطمینان هستند اما بهتر است احتیاط را رعایت کنید. معمولاً شیر پیسوار آبی رنگ برای آب سرد و شیر پیسوار قرمز رنگ برای آب گرم است؛ اما اگر در مورد ورودی های آب اطلاعانی ندارید، سعی کنید ورودی آب گرم و سرد را مشخص کنید. میتوانید شیر های مربوط به آب سرد و گرم را با نوارهای رنگی علامت گذاری کنید.

شیرهای پیسوار را از هم جدا کنید

پس از این مرحله اقدام به باز کردن مهره‌ها و شیر آب کنید. اگر شیرهای پیسوار دارای فیلتر نیستند به بررسی فضای داخلی آن‌ها بپردازید و رسوبات احتمالی را برطرف کنید. بهتر است شیرهای پیسواری که نصب می‌کنید به خصوص برای آبگرم، دارای فیلتر باشند.

در برخی موارد رسوبات آب بسیار بالاست و همه در شیر پیسوار جمع می‌شوند که به مرور فشار آب خروجی را کاهش می دهد.

نحوه تعویض شیرآلات روشویی| روشهای تعویض شیرآلات روشویی |

وصل کردن شلنگ های ورودی 

پس از آنکه شیرهای پیسوار را برای رسوبات بررسی کردید، باید برای نصب مجدد از نوارهای تفلونی استفاده کنید. معمولاً یک سمت از شیرهای پیسوار دارای مهره و سمت دیگر مخصوص اتصال به شیر روشویی است. پیش از آنکه شیلنگ را بر روی شیر پیسوار نصب کنید محل اتصال را با نوار تفلون به خوبی عایق کنید.

به این نکته نیز توجه کنید که در قسمتی که شیلنگ به شیر روشویی متصل می شود نیازی به استفاده از نوار تفلون نیست.

روشهای نصب شیرآلات روشویی | مرحله های نصب شیرآلات روشویی | آموزش نصب شیرآلات روشویی | نصب شیرآلات ظرفشویی

نصب کردن شیر روشویی

تمام شیرآلات بهداشتی ساختمانی دارای یک حفره بر روی سینک روشویی می باشند که روی آن نصب می شوند.

می توانید قبل از آنکه شیلنگ را به شیرهای پیسوار ببندید , ابتدا آن ها را به شیر روشویی وصل کنید و در انتها آن را به شیر پیسوار متصل کنید.  شیر بهداشتی را بر روی سنگ یا سینک قرار داده و اورینگ موجود در جعبه را در زیر شیر قرار دهید.

معمولا هنگام خرید شیرآلات دو عدد پیچ و زیر بند در بسته بندی موجود می باشد . حتما پس از خرید شیرآلات از وجود پیچ ها مطمئن شوید, زیرا در صورت عدم وجود آن ها هنگام نصب دچار مشکل می شوید. شیلنگ‌های آب را که متصل به شیر بهداشتی هستند از حفره سینک عبور دهید، سپس با استفاده از مهره‌های زیر بند و قرار دادن واشرهای آن با استفاده از آچاری مخصوص شیر را نصب کنید.

 

نحوه نصب شیرآلات روشویی | مراحل نصب شیرآلات روشویی | آموزش نصب شیرآلات روشویی | روش های نصب شیرآلات روشویی

هنگام نصب قطعات دقت کنید

شیرآلات دارای قطعات و تعداد زیادی پیچ و مهره می باشد. هر شیر دارای اورینگ، پیچ های زیربند، واشر لاستیکی، واشر فلزی، مهره زیر بند و در نهایت شیرهای پیسوار است. هنگام نصب این قطعات دقت کنید همه چیز را سرجای درست خود قرار دهید زیرا در غیر اینصورت هنگام نصب دچار مشکل می شوید.

اتصال شلنگ های آب گرم و سرد

مهمترین قسمت دراین مرحله توجه به تا شدن و پیچ خوردگی شلنگ ها می باشد. در بسیاری از مواقع دیده شده است , هنگام نصب شیرآلات بوسیله آچار فرانسه , شیلنگ ها دچار پیچ خوردگی می شوند.

از عدم نشتی آب مطمئن شوید

پس از انجام تمامی مراحل بالا حتما باید نشتی آب را چک کنید زیرا ممکن است به ظاهر همه چیز درست باشد , اما محل های اتصال شیرآلات دارای فرورفتگی، شکستگی و یا آسیب هایی باشند که با چشم قابل تشخیص نیست , اما باعث بروز مشکلاتی نظیر نشتی می شوند.

زمانی که تمام مراحل اتصال و تعویض شیر روشویی انجام شد , آب اصلی ساختمان را مجدداً وصل کنید. اگر نشتی وجود داشته باشد در این مرحله به خوبی مشخص می شود. در صورت وجود نشتی آب , حتما هنگام نصب اشتباهی انجام داده اید , بنابراین بهتری است شیرآب را ببندید و مجددا مراحل نصب را چک کنید.

معمولاً مراحل نصب برای تمام شیرهای روشویی به‌صورت یکسان انجام می شود؛ اما نصب شیرآلات اهرمی کاملا متفاوت می باشد . برای آگاهی از نحوه نصب و تعویض شیرآلات اهرمی روی قسمت لینک شده کلیک کنید.

عایق بندی شیرآلات 

فراموش نکنید در انتها تمامی اتصالات را با نوار سیلیکونی محکم کنید.

هزینه نصب شیرآلات ساختمانی

به یاد داشته باشید نصب درست و اصولی شیرآلات ساختمانی از جمله شیرآلات آشپزخانه , روشویی و …. بسیار مهم می باشد , زیرا در صورت نصب اشتباه و غیر اصولی در آینده دچار مشکل می شوید.

اگر مهارت و زمان کافی برای نصب شیرلات را در اختیار ندارید , این کار را به افراد متخصص بسپارید و هزینه آن را پرداخت کنید. هزینه نصب شیرآلات در مقابل هزینه های روزمره شما بسیار اندک و ناچیز می باشد.

 

درج کنیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − ده =

نیاز به راهنمایی دارید؟آنلاین هستم